Deze internationaal bejubelde danssolo van en door Jan Martens is een gedanst portret en ode aan de Poolse Elisabeth Chojnacka. Zij was een uitzonderlijk getalenteerde muzikante die midden 20ste eeuw meezorgde voor een revival van klavecimbelmuziek.
Martens blijft dansend dicht bij de soms complexe muzikale partituren en bespeelt zijn lichaam meesterlijk zoals Chojnacka dat deed met het klavecimbel. De dansante solostukken worden aangevuld met filmbeelden over het werk en leven van Chojnacka.
“Jan Martens legt op zo’n ingenieuze en precieze manier de vinger op de vernieuwende betekenis van Elisabeth Chojnacka (1939-2017) dat je vol bewondering achterblijft.” * De Volkskrant
Juryrapport TheaterFestival 2022: "Zijn keuze voor een directe vertaalslag tussen dans en muziek – met ritme, emotie en intensiteit als gedeelde factor – maakt de voorstelling uitermate open en toegankelijk. [...] Zo ontpopt 'Elisabeth gets her way' zich tot een uitzonderlijk artistiek essay."